FotoMaraton

Mikä on FotoMaraton?

FotoMaratonin ideana on aktivoida jäseniä kuvaamaan pitkin vuotta määrättyihin aiheisiin (10 kpl) sopivia kuvia – aiheet määrää hallitus kunkin kisakauden alussa ja tiedottaa jäsenille. Kilpailussa noudatetaan yleisiä kilpailusääntöjä.

Kuvaaja voi osallistua kisaan yhdellä kuvalla/aihe. Kaikkiin aiheisiin ei ole pakko jättää kuvaa vaan kuvaaja voi valita mieluisat aiheet.

FotoMaraton kuvien jättöaika on loppuvuodesta.

Arviointi

Kunkin aiheen kuvat pisteytetään seuraavasti:

Voittajakuva saa kyseiseen aiheeseen osallistuneiden kuvien kappalemäärän verran pisteitä, toiseksi sijoittunut kuva saa pisteen vähemmän jne.

Jos esimerkiksi aiheeseen 1 on saapunut viisi kuvaa, saa voittajakuva 5 p, toiseksi sijoittunut 4 p, kolmanneksi 3 p jne. Poisjätetty aihekuva saa nolla pistettä.

Kaikista aiheista saadut pisteet/kuvaaja lasketaan yhteen. Eniten pisteitä kerännyt kuvaaja voittaa FotoMaratonin.

Tulosjulkistuksessa kolmea parasta kuvaajaa pyydetään kertomaan valitsemiensa kuvien taustoista, kuvaustilanteesta sekä haasteista joita mahdollisesti on kuvaa ottaessaan kohdannut.